torsdag, april 15, 2010

Cyklon

Idag kom Alva och Kickan förbicyklande när vi stor och fixade med poolen. Någonting såg lite mysko ut med Kickans hoj. Styret satt upp-och-ner och in-och-ut.
-Jag tyckte det var lite svårt när det tog i knät när jag svängde.
Efter lite mekande var saken fixad. Då tog hon en liten provtur på min tomt.
-MEN DET GÅÅÅR JU INTE!
-Du kanske ska lägga i en lägre växel
(Som det var nu så gick pedalerna runt ett varv per tvåhundra meter.
En liten stund senare ska hon cykla iväg.
-MEEEEE! Nu går det ju inte! Det tar emot!!!
-Du står och bromsar med pedalerna.

Kära fina Alva, kan du lära din mamma att cykla?

1 kommentar:

sillan sa...

Meeeen, det var säsongens första cykling å det var inte jag som satt ihop den från början. Sen att växlarna var tröga och dessutom, har alltid tyckt att det e så ospännande med cyklar som har fotbromsar!
Å en sak ska jag säga dig - det gick fort å roligt ner för backen:)