torsdag, mars 04, 2010

In it for the kill. [eller "Early adopter gets the worm"]

Kommer inte glömma den där förfesten då min kamrat musikproducenten spelade en låt för mig. "Lyssna! Detta är fan det bästa på riktigt länge. Fatta vad trist att inga andra kommer inse det." Jag var såld. "In it for the Kill" var fasiken kattens potatis. Satans vad bra det var. Det känns som att det var för evigheter sedan och det verkade som att min kamrat hade rätt. Men så hände något i höstas. P3 började spela La Roux. Nu kan nog de flesta nynna till Bulletproof.

Igår spelade de på Berns. Förutom lite väl svettluktande individer var spelningen kalajsers! En väldigt kreddig publik får jag säga. Mediabaren kunde inte gjort det bättre. Elly älskar sin musik och vi älskar henne. Elektropop pumpar i mitt blod.


Inga kommentarer: