måndag, januari 25, 2010

Telia Support. Ett mästerverk i kvalitet



Försökte ringa teliabutiker för att få reda på om min iphone nu kan låsas upp igen. Tydligen så har de haft problem att göra detta de senaste dagarna. Fick ringa supporten för ingen på någon butik svarade. På supporten svarade de inte heller. Hittade då en chatt. Tog ett bra tag innan någon loggade upp och hjälpte mig. Detta är vår fina konversation.

15:30:48 Chatten är placerad i kö
15:48:35 Din handläggare Sara har kommit in i chatten
15:48:35 Sara Välkommen, jag heter Sara, vad kan jag hjälpa till med?
15:48:46 Daniel Olsén Hej!
15:49:04 Sara Hej
15:49:24 Daniel Olsén Jag ville "låsa" upp min iPhone så att den tar fler leverantörer. Butikskillen sa att Apples mjukvara för detta låg nere. Stämmer det och är det så fortfarande?

15:50:11 Sara Inget jag hört men om butiken säger det så stämmer det nog
15:50:49 Daniel Olsén Jag skulle vilja veta innan jag åker till butiken och ställer mig i kö. Kan du ta reda på detta åt mig?

15:51:18 Daniel Olsén Frågade i två butiker, båda sa samma sak. Jag vill bara veta om det är löst nu egentligen
15:51:35 Sara OK det är bara butikerna som kommer i kontakt med detta
15:52:00 Daniel Olsén Inget ni på telia vet om?
15:52:01 Sara Ring dom innnan du åker in
15:52:12 Daniel Olsén De svara inte. Ungefär som er support (per tele)
15:53:00 Daniel Olsén Ni har ingen form av databas med problem som rör mobilärenden du kan kolla i? Där det kanske står om apple har problem att låsa upp?
15:53:10 Sara Ok, upplåsningar gör vi aldrig hos oss
15:53:37 Daniel Olsén Jag ska förtydliga att jag alltså var i en Teliabutik. De hade en logga som var jättelik den du har här på sidan.
15:54:25 Sara Ja men upplåsningar gör vi aldrig på den tekniska supporten
15:54:52 Daniel Olsén Ahh. Förstår. Men du har alltså ingen tillgång till att få tag i information om detta?
15:55:04 Sara Nej
15:56:01 Daniel Olsén Suveränt! Tack å hej.
15:56:12 Sara Tack och välkommen åter!
15:56:12 Chatten är avslutad

Inga kommentarer: