torsdag, september 03, 2009

Mitt online-liv är inte likt ditt liv. [Det är ett lik-liv?]



OK. Det där var en märklig rubrik som skulle referera en aning till Robban Brobergs låt om likbil. Vet inte varför men nu är den skriven. Helt utan koppling till något. Bara dumt. Som hela den här bloggen.

Jag spenderar rätt stora delar av mitt liv uppkopplad. Det är inte många timmar om dagen jag inte är online på facebook eller iChat. Det är nästan det enda stället jag umgås med mina vänner på. Hur illa är inte det? Men hellre där än ingenstans.

Som nu. Ensam och övergiven på ett hotelrum i London. Sitter och jobbar. (jobbar och jobbar, jag väntar på att en annons jag gjort ska få godkänt). Upp på fejan, upp på iChat och vips! Helt plötsligt är jag inte ensam längre utan har en massa vänner som jag direkt får veta massor om. Eller vad sägs om detta:

• Karl Viktor Byhr är mör
• Daniel Lundkvist What
• Matte Viet-Naam Lindstrom Kl 11.00 så gästar jag Eye-N-I på SR Metropol och spelar upp lite nya grejer + en classic!
• Malin Karlsson funderar på om jag ska duscha nu, eller sen eller inte alls...
• Niclas Krigsman En super dag tar fart. Upp och nicka sockerdricka God morgon soldater
• Mia Wallin Föreläsning, jobb och träning.

Sånna här saker hade man aldrig fått reda på annars! Nu är jag med i matchen liksom!

Fantastiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra att du är med i svängarna !! :) Det går fort nu ! :)