fredag, mars 13, 2009

Drutten [eller "Mother Russia"]



När jag var liten fick jag rätt tidigt ett smeknamn. Jag fick förresten många smeknamn, alla var långt ifrån snälla. Men men. Jag förtjänade dem säkert. Ivicketfall... Min pappa bestämde sig i alla fall för att kalla mig för Drutten. Och gör det fortfarande då och då, faktiskt. Drutten. Är det verkligen ett hippt namn för en übertrendig modefotograf och Art Director? Ne. Tur att jag inte är så hipp då. Drutten kommer från 70-talsserien Drutten & Gena som gick på teve när jag var bebbe. Den handlade om nån sorts apa och en krokodil. Apan hette Drutten. Krokodilen, Gena. Tror faktiskt att den är en rip-off på ett sovjetiskt barnprogram som hette Cheburashka men det ska jag låta vara osagt.

Det var dagens (första) flashback från back-in-the-days.
To come: When Mr D got the name Dutte Duttman. Stay tuned.

/Drutten Olsén

1 kommentar:

cecilia sa...

Drutten e jättesöt :) och var en jättegod tablettask.