lördag, mars 14, 2009

Dagens i-landsproblem. [Eller "min är större än din"]



Idag tog jag steget. Det steg som jag grubblat på i månader. Jag flyttade hit min Apple Cinema Display 30" och tog hem min 21" Eizo Coloredge CG210. Vet inte riktigt om det känns helt rätt ännu. Skulle egentligen vilja ha en 30" både hemma och på jobbet. Kommer ha ett tomrum nu. Djupt inne i själen. Livet känns annorlunda. Men ändå lite bra. Mina arbetskamrater blir nog glada. Nu slipper de se mig särskilt mycket. Min skärm är som en stor vägg. En portal. En portal till hela världen. Jag lever största delen av mitt liv framför denna portal. Jag har ett märkligt liv.

P.S: Wacom är sur*****r för att de inte gjort ett A4 Wide. Nu måste jag börja snegla på A3 wide. Vet ni hur sjukt stort det är?! A5 wide är för litet. Saknar precisionen. Fan. Wacom är sur*****r.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wacon släppte nytt ritbord idag!
http://www.moderskeppet.se/wacom/intuos.php
Nöjd? :)

Daniel Olsén sa...

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!