söndag, januari 04, 2009

So long, and thanks for all the fish.

Tack för i år. 2008 har kanske inte varit det bästa året med tanke på finanskriser och annat trist. Men det har varit ett år med rätt mycket positiva saker också. Ett år med fantastiska reseminnen; fotouppdrag i mexiko och texas, resa med cicci till sydafrika igen, en snabbsemester på franska rivieran med cicci, johanna, joel, jossan och oskar.

Året har även inneburit att jag träffat en hel del nya kamrater och som jag gissar kommer finnas kvar länge (om ni står ut med mig). Några av dem var med och firade in det nya året här hos oss (om än lite för tidigt). Stort tack för det; Lisa, Tim, Saskia och Tony.

Det har varit ett år med rekordmycket övertid, något som cicci fått känna av då jag i princip alltid jobbat. Sorry för det. Önskar jag kunde säga att det blir lugnare 2009 men vi vet ju alla att det är nu vi måste gasa för att lyckas, kanske t.o.m för att överleva.

Det har varit ett år där min briljanta bror fyllt 30 och mamma fyllt 60. Grattis på er bägge.

Ett år då, på tal om min briljanta bror, the Windupdeads börjat turnera (först nu i Sverige och om några dagar vidare till Tyskland).

Det har varit ett år då Cicci börjat virka som en galning. Bra för alla som vill ha mössor och tofflor. Tack tack!

Det har varit ett år då David och Pernilla fått sin lilla Nelly.

Det har varit ett år då jag provat Sing Star, lärt mig en hel del om matlagning (mycket tack vare min matmentor Christer), märkt att jag saknar allt vad dödsförakt heter, fått möjlighet att göra enormt roliga projekt; både fotouppdrag och annat som t.ex Oskarshamn Offshore Race tillsammans med vapendragaren Joel och den evigt positiva Pernilla.

Ett år då jag blivit lite slitnare men inte mycket visare.

Ett år då jorden snurrat med obruten fart.


Ett foto av Tim, under isen, dagen innan nyårsafton. En lyckad kväll som inte slutade på sjukhus som ni kanske tror utan som slutade hemma 08.30. Förortsfester is the new black. Precis som er favorit-AD slash fotograf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du menar att jag inte är positiv?

Daniel Olsén sa...

johoda, men vafan man får ett epitet å "vapendragare" är väl inte så illa pinkat?