lördag, december 06, 2008

Fint besök från norr.

Idag har jag haft min kamrat Tommy på besök från Edsbyn. Eller han är faktiskt fortfarande här (han trynar nere på bottenvåningen). Tommy är min äldsta kamrat. Det började för väldigt många år sedan i Huddinge då en liten snorig Tommy knackade på hos oss och frågade min mamma "får jag leka med pojken i huset?". På den vägen är det. Tommy är en bra karl, ni vet en sån där händig jävel med moral och ryggrad. Tommy kan bygga hus och skapa med händerna. Jag kan knappt klippa gräset utan att ha påbörjat ett nytt projekt i mitt huvud och därmed glömmer bort att avsluta det första; gräsklippningen alltså. Ni som känner mig vet att bokstavskombinationen ADHD inte längre bara är ett skämt för mig. Typ. Eller -ish som jag konstant säger och inte kan vänja mig av med. Hmm. Vart var jag. Titta! Ni ser! Inte ens en röd tråd kan jag hålla i ett litet blogginlägg!

Well, tillbaka till kvällen. Idag bjöd jag Tompa på pilgrimsmussla med skirat citronsmör, härligt röd oxfilé med fantastisk* hemmagjord rödvinsås (schalottenlök, rödlök, morot, chipottle, kalvfond, rödvin, honung, liiite riven citron, timjan, rosmarin, smör, salt, peppar m.m) och efterrätt bestående av melonsallad med mynta och chili-zabayone.

*Ja, fantastisk! Den blev faktiskt lavvly! Har sparat lite i frysen och tänker liva upp någon matlåda i veckan.

Eller som vi Göta-Kanal-fans säger "Det här var väl smaskens!?" (Sara, du vet vad jag talar om)





(jag glömde att fota melonsalladen med chili-zabayone, men tänk er en melonig röra med vitt klägg på. Så, mental picture to go. )

Fridens Fontaneller
/D

1 kommentar:

cecilia sa...

mumsfillibabba var det :)